Ryttermelding Ishavshoppet


Tromsø Ryttersportsklubb ønsker velkommen til ISHAVSHOPPET 2019, MED INNLAGT Equester-Cup, OHS-cup og Agria-Cup


DATO: 31.mai – 2. juni 2019
STED: Tromsø Ryttersportsklubb

Kjære rytter!

Vi i Tromsø Ryttersportsklubb vil takke for din påmelding og ønske deg hjertelig velkommen til oss!
Pr 24. mai var det 48 påmeldte starter og 163 ekvipasjer.

Vi takker våre klassesponsorer til stevnet: PAVO, Equester, Agria og Oslo Horse Show

Statutter for Equester-cup, OHS-cup og Agri-cup finner du vedlagt stevneinvitasjonen på horsepro. 

Vi gjør oppmerksom på at følgende endringer siden invitasjonen gikk ut:

  • Stevnet er flyttet inn
  • Grunnet sykdom har fått disp. hos NRYF til å kjøre stevnet uten feil og stil dommer. Det er derfor endret bedømming i klassene 6 til 10 fredag, og 11, 12, 18, 19 lørdag. Riktig bedømming kommer i Equipe.
  • Stevnet vil bli avholdt innendørs i store ridehus. Oppvarming skjer i lille ridehus.

Stevnestart fredag:

  • Distriktstevne fredag kl. 17.00

Stevnestart lørdag

  • Distriktstevne ponni lørdag klokken 10.00
  • Landsstevne ponni lørdag ca. klokken 11.00
  • Distriktstevne hest lørdag ca. 13.30
  • Landsstevne hest lørdag ca. 14.40

Stevnestart søndag

  • Distriktstevne søndag ponni kl. 10.00.
  • Landsstevne søndag ponni ca. kl. 11.15.
  • Distriktstevne hest ca. kl. 12.15.
  • Landsstevne hest ca. kl. 13.40
  • Vi ber alle ryttere om å følge med på tidene i Equipe. I alle klasser vil vi ha 2 ekvipasjer på banen til enhver tid for å skape god flyt og effektiv stevneavvikling.
  • Rytterrepresentant for stevnet vil bli opplyst ved stevnets start.
  • Pengepremier trekkes fortrinnsvis fra startavgiften/utbetales innen stevnets slutt. Vi oppfordrer ryttere til å komme til sekretariatet søndag for utbetaling/oppgjør.
  • Sekretariatet åpner kl. 16.00 fredag og kl. 09.00 lørdag og søndag. Betaling av klassene skal skje FØR siste klasse søndag. Betaling kan skje enten kontant, med kort eller Vipps. Sekretariatet er stengt under klassene.
  • ALLE hester som deltar skal ha godkjent vaksinasjonspapirer, og ansvarlig rytter skal forevise pass og ponnimålekort i sekretariatet. 

Alle ekvipasjer under 12 år vil motta deltakerrosett på stevnet.
Ryttere under 18 år må ha en ansvarlig person til stede når han/hun starter. Vi minner alle ekvipasjer på at det krever rytterlisens for alle starter.

Hestelisens må være løst fra klasse LB, og alle hester som starter må være førstegangsregistrert. Dersom rytterlisens eller hestelisens er betalt i siste liten før påmelding, minner vi om at det er lurt å medbringe kvitteringen da Horsepro bruker noen dager på å oppdatere registeret.

Det er lagt ut foreløpige startlister på Equipe. Vi gjør oppmerksom på at det kan komme endringer i startlistene. Følg derfor med på Equipe og på arrangementets side på Facebook for løpende oppdatert informasjon.

Stevnet er drevet på dugnad! Klubbens medlemmer som deltar skal føre seg opp på funksjonærlisten. Jo flere som bidrar, desto mindre arbeid blir det på alle! Klubbens ryttere må være med å bygge opp og ned alle tre dager.
Vi minner om klubbens verdier R O S – respekt, omsorg, samhold.

BESPISNING

Det vil være åpen kafé under stevnet. Vi kan tilby et godt utvalg av gode kaker, grillmat, varmmat, samt varm og kald drikke. Betaling skjer med kort, vipps eller kontant.

KONTAKTINFO

Stevneleder: Tone Wiik mob. 995 30 942

Sekretariatet: sekretariatet@www.trso.no eller Liv Mona Arntzen, mob. 924 16 137

TEKNISK PERSONELL

Overdommer: Fredag:Monica Lagesen. Lørdag og søndag: Roger Ingebrigtsen

Steward: Nina Renbjør Bjørgum

Dommere: Monica Lagesen, Mia Masternes, Stine Haldorsen

Banebygger: Fredag: Jan-Roger Vollan, samt Anne-Grethe Jakobsen-Hansen og Helle Ytreberg. Lørdag og søndag: Jurjan Kuli

VEIBESKRIVELSE OG PARKERING
https://www.google.no/maps/place/Tromsø+Rideskole+-+Tromsø+Ryttersportsklubb/@69.697423,18.8831065,13z/data=!4m5!3m4!1s0x45c4c405f5237

Til tilreisende:

  • Tilreisende bes sende en kopi av passets vaksinasjonsside til sekretariatet@www.trso.no før ankomst.
  • Det vil bli lagt ut oppstallingsoversikt på arrangementets FB side, sjekk også tavle i «gammelstall» ved inngangsparti.
  • Alle hestehengere skal parkeres på utebanen.  
  • Det vil ikke være anledning til å kjøpe ekstra flis – så dersom det ønskes påfyll av flis må dette tas med.
  • Ta med eget møkkegreip og vannbøtter.  Ikke la hestene ta kontakt med andre hester, ta smitteforebygging på alvor.

VI ØNSKER DEG VELKOMMEN TIL ET HYGGELIG OG HOPPENDE GODT STEVNE! 😊

Jeg vil dele: